SANAL GERÇEKLİK

Kullanıcıya, belirli bir ortamda bulunma hissini vermek üzere bilgisayar tarafından görüntü ve ses yaratılmasına sanal gerçeklik denir. Masaüstü bilgisayarlarda oynanan üç boyutlu oyunlarda aslında bir sanal gerçeklik uygulaması olsa da günümüzde sanal gerçeklik ile ifade edilen daha çok sanal gerçeklik gözlükleri (Oculus Rift, HTC Vive vb.) ile yaşatılan deneyimlerdir. Bu gözlükler yardımıyla kişi, sanal ortamdaki bakış doğrultusunu, fare gibi aygıtlar yerine kendi bakış doğrultusuyla kontrol edebilir. Böylece kişinin bu ortamda olduğuna dair algısı güçlenir. Sanal ortam olarak genelde üç boyutlu ortamlar kullanılsa da; panoramik kamera ile çekilmiş veya bilgisayar tarafından üretilmiş(render) panoramik görseller, videolar üzerinden de sanal gerçeklik deneyimi mümkündür. Bu tarz kullanımda kullanıcının ortamda serbest hareket edebilmesi olanaklı olmamaktadır.

Eğlence, simülasyon, eğitim, tasarım gibi alanlarda sanal gerçeklik sıkça kullanım bulmaktadır. Eğitim alanında özellikle risk içeren tehlikeli durum eğitimlerinde; kadavra başı fizyoloji eğitimleri gibi kaynak sıkıntısı çekilen eğitimlerde yeni seçenekler sunmaktadır. Sağlık alanında, fobi tedavisi için; insanların sanal ortamda korkuları ile yüzleşmesi sağlanmış, böylece tedavinin bir parçası olarak sanal gerçeklik kullanılmıştır. Burada sayarak bitiremeyeceğimiz, sayısız uygulama alanı bulunmuş olup, bu sayı her geçen gün artmaktadır.

Google, Microsoft, HTC, Oculus gibi dünya çapındaki firmalar kendi sanal gerçeklik gözlükleri üretmek için uğraşmaktadır. Sürekli daha gerçekçi bir sanal gerçeklik deneyimi yaşatabilecek donanımlar çıkmaktadır. Bu gözlüklerin avantajlı ve dezavantajlı oldukları konular olabilmektedir. Argeist, bu teknolojileri yakından takip etmekte ve bir projeyi ele alırken bu projenin gereksinimlerine en uygun olan donanımı kullanmaktadır.

Argeist, dünya üzerinde örneği olan olmayan her türlü sanal gerçeklik projesini geliştirebilmektedir. Hem sanal gerçeklik gözlükleri ile hem de akıllı telefon gibi mobil sistemler ile çalışabilen ürünler ortaya koyabilmektedir. Aşağıda bazı örnek çalışmalara göz atabiliriz.





ARGEİST VR

Argeist, sanal gerçeklik ile tehlikeli durumlarla mücadele eğitim uygulamasından, perakende ürün yerleştirme uygulamasına çeşitli projeler geliştirebilmektedir. Geliştirdiği uygulamaların başka programlar ile etkileşebilmesine olanak sağlayıp, simülasyon sistemlerini sanal gerçeklik ile görselleştirilebilmektedir. Uygulamalar HTC, Oculus, Samsung Gear VR sanal gerçeklik gözlükleriyle beraber çalışabilmektedir.

Argeist Sanal Gerçeklik Demosu



Argeist Panoramik Tur Demosu





ARGEİST PT

Argeist'in panoramik görüntü(render ya da fotoğraf) görselleştirmesi için geliştirdiği uygulamadır. Sanal gerçeklik gözlüğü ya da mobil cihaz ile kullanılabilir, panoramik görüntüler arasında geçişe ve farklı etkileşimlere imkan tanır. Gerçekçiliğin ön planda olduğu projelerde tercih edilen bir yöntemdir. Fotoğraflar arasında geçiş şeklinde kullanılabileceği gibi panoramik videolar için de kullanılabilir.